ישיבת מדפי"ם- סיכום סמסטר

ביום שלישי האחרון התקיים מפגש סיכום של ההתנסות המעשית בסמסטר א' בחמדת הדרום, במפגש השתתפו המדריכים הפדגוגיים.

במסגרת המפגש הם נחשפו לרשמיו של ד"ר חיים שקד מהסיור הלימודי שערך מטעם מכון מופ"ת במוסדות הכשרת מורים בארה"ב. הביקור היה במסגרת משלחת של בעלי תפקידים בכירים במכללות בישראל לבוסטון וניו יורק, בה השתתף ד"ר שקד כנציג של חמדת הדרום.
בדבריו נגע ד"ר שקד בשלושה נושאים עיקריים. הנושא הראשון היה מחקר החינוך העדכני הנערך כיום בארה"ב. מחקר זה נותן משקל רב לחקר ומוח, ושואף לפתור בעיות של שוויון וצדק חברתי. הנושא השני היה מודלים עדכניים של למידה, המחפשים פתרונות ללמידה מותאמת אישית לכל תלמיד ועושים שימוש מושכל בטכנולוגיה חדשנית. הנושא השלישי היה הכשרת המורים. בשל מחסור חמור במורים, הדגש כיום בארה"ב הוא על הכשרה תוך כדי התנסות, בניגוד למודל האירופי, השם דגש על האקדמיזציה של ההכשרה.

כמו כן ד"ר אורלי קולודני, רכזת חדשנות בהוראה, חשפה בפניהם את מרכז הסימולציות שבימים אלה, שוקדים במכללה על פיתוחו, ומשלב בתוכו הכוונה עצמית ככלי לטיפוח מקצועיות בהוראה. מרכז יחידי מסוגו שיספק שירותי הדרכה בראש ובראשונה לסטודנטים במכללה וכן לאוניברסיטאות, מכללות, בתי ספר ומרכזי הכשרה למורים, במגוון תכניות ופעילויות אקדמיות. כחלק מחזון המכללה להטמעת סביבות למידה חדשניות כל מרצי המכללה והמדריכים הפדגוגים, ימצאו דרך לשלב את ההיצע הרב של מרכז הסימולציה החדשני בתוך תכנית ההוראה שלהם ולבסס את היחשפותם של פרחי הוראה כבר בעת ההכשרה עצמה למרב המעגלים של המקצוע האתגרים והקשיים הצפויים להם. הכלי יהיה זמין לסגל המכללה בכל עת. והיות והמדריך הפדגוגי ו/או המרצה הינו מנחה הסימולציה, אזי שהכלי גם יענה במדויק ובהתאמה אישית, על צורכי הסטודנט של החומר התאורטי של כל קורס וקורס. התנסות שיטתית ויסודית כפי שפותחה במרכז לסימולציות תאפשר להקנות לסטודנטים כלים לטיפוח מקצועיות בהוראה ולפתח מיומנויות הכרחיות להשבחת מלאכת ההוראה.