בוגרת תואר שני במכללה הציגה עבודת גמר בכנס צ'ייס

בוגרת מכללת חמדת הדרום, בתיה הינדי, הציגה את עבודת הגמר שלה בכנס השלושה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס (2018), האדם הלומד בעידן הטכנולוגי. העבודה פורסמה בספר התקצירי של הכנס בעריכת: י' עשת-אלקלעי, א' בלאו, א' כספי, ש' אתגר, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים), רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.

הכנס נועד "לשמש במה להצגת מחקרים העוסקים בטכנולוגיות למידה ובחדשנות טכנולוגית, לקדם קיומו של דיאלוג מחקרי-אקדמי על נושאים אלו ולתרום לגיבושה של קהילת חוקרים בתחומי החדשנות וטכנולוגיות הלמידה בישראל" .

עבודת הגמר של בתיה, נכתבה בהנחייתה של ד"ר ג'אנט טלמון, במסגרת בית הספר לתואר שני במסלול הוראת המדעים, בנושא: הוראת המגוון הביולוגי בטבע בכיתה ו' בשילוב הרשת החברתית WhatsApp. העבודה זכתה להתעניינות רבה בקרב משתתפי הכנס.

המנחה ג'אנט: "זו עבודת הגמר השנייה שאני שולחת לכנס חשוב זה. בשנה שעברה הוצגה לראשונה עבודה מחמדת הדרום ע"י אסתי ארביב, והשנה שלחנו את בתיה עם עבודת גמר חדשנית ומרשימה. בתיה ייצגה אותנו בכבוד בהתאם לציפיות, ואף מעבר לזה."

כותבת העבודה בתיה הינדי מספרת: "אני מורה למדעים בביה"ס יסודי בכיתות ה-ו. סיימתי תואר שני בחינוך מדעי במכללת "חמדת הדרום". המחקר שעשיתי בא במטרה לייעל את דרך ההוראה שלי. כמורה למדעים אני משתמשת המון בכלים מתוקשבים מפני שכך הידע נטמע היטב בקרב התלמידים.
השימוש ברשת חברתית במהלך המחקר העניק לי זווית ראייה חדשה, על דרך ההוראה שלי ופתח בפני אפשרות נוספת ומעניינת ללמידת נושאים מדעיים מאתגרים נושאי תפיסות שגויות. נהנתי מאוד מתהליך החקר ומהחוויה שחוו תלמידי וללא ספק זו הייתה הצלחה.
אני מאמינה שאשתמש לא מעט בשיטת הוראה זו על מנת ללמד נושאים רבים ואחרים בתחום המדעים.
חשיפת המחקר בכנס הייתה עבורי חוויה מכוננת, זהו מעין שלב נוסף בהתפתחות המקצועית שלי, אני חושבת להמשיך ללמוד ולהתפתח והכנס חשף אותי לנושאים רבים ומגוונים בתחום הטכנולוגיה שמהווים עבורי השראה וכן נותנים לי רעיונות להתפתחות עתידית. אני שמחה מאד על שיצא לי לקחת חלק בכנס שכזה."