התוכנית להתמקצעות בהוראת מחוננים ומצטיינים משלבת חוסן
"אתה אף פעם לא רוצה לבזבז משבר טוב", וינסטון צ'רצ'יל.
ברוח המשנה החינוכית הייחודית לאקדמית חמדת המובילה "פדגוגיה של חוסן", פחתנו את שנה ב' בקורס "התמקצעות בהוראת מחוננים", בנושא: "חוסן ורווחה נפשית בקרב מחוננים ומצטיינים".
אז מה בין חוסן ובין תלמידים מחוננים ומדוע חשוב כל-כך לעסוק בפדגוגיה של חוסן, במיוחד בהקשר לתלמידים מחוננים ומצטיינים?
המחוננות הנה חוויה פנימית רבת רבדים. תלמידים מחוננים הם בעלי צרכים ומאפיינים ייחודיים. הישגיות, מוטיבציה פנימית גבוהה, יכולת טובה לפתרון בעיות, תחומי עניין מגוונים, סקרנות, חוש הומור ועוד, הנם מאפיינים בוני חוסן ותחושת מסוגלות. יחד עם זאת, מאפיינים כגון: התפתחות א-סינכרונית, נטייה לפרפקציוניזם, רגישות ועוצמתיות גבוהות ותחושת הנבדלות והשונות עשויים להוות גורמי פגיעות לחוסן ולרווחה הנפשית של המחוננים.
משתתפי הקורס לומדים לשלב פדגוגיות של חוסן הלכה למעשה בפדגוגיה המותאמת למחוננים ומצטיינים.
למידע נוסף על התכנית להתמקצעות בהוראת מחוננים ומצטיינים: לחצו כאן
יפעת אנטמן,
מרצה ומרכזת תוכנית התמקצעות בהוראת מחוננים
יועצת חינוכית מרכז מחוננים אשדוד.
מתלבטים בפני ההחלטה?