fbpx
צור קשר!

חשיבה מחוץ לקופסא

במסגרת שבוע ההתנסות המרוכז, סטודנטיות משנה ב' ביקרו בביה"ס הממ"ד מתתיהו במושב צלפון במועצה האזורית מטה יהודה.
בית הספר זכה בפרס מחוזי על קידום הישגי תלמידים והוראה מותאמת.
הסיור כלל מפגשים עם בעלי תפקידים, ביקור במרחבי למידה וצפייה בשיעורים מגוונים בשמונה כיתות, בהן המורות פתחו את דלתות כיתותיהן. אחת הכיתות אליהן נכנסו הייתה כיתה א'. השיעור היה בנושא ארכאולוגיה, פסיפסים בארץ ישראל. השיעור נלמד בצורה חווייתית ומעניינת ע"י מצגת ובסופה יצירה שקשורה לנושא.  כיתה נוספת שאליה נכנסו סטודנטיות לצפייה במהלך השיעור היא כיתה ה', שם למדו שיעור מתמטיקה, בהתמקדות בנושא החקירה. נושא השיעור היה" חקר – האם למלבנים בעלי שטחים זהים יש היקפים זהים?" סגנון העבודה היה בקבוצות או זוגות שחקרו את הנושא כשהמורה מכוונת ותומכת. השיעורים היו מפרים ומעניינים ושילבו מיומנויות שונות בתוכם.
שי מאמו – ראש תחום ההכשרה המעשית ליווה את הסיור: "הסטודנטיות ראו הלכה למעשה תרגום של עבודת צוות במיטבה! בית הספר מוביל עשייה ערכית, חברתית ולימודית. כולן ראו את האור שבעיני המורות, צוות ההנהלה והמנהלת. עבודה חינוכית עם סיפוק עצום".
הסטודנטיות התרשמו מאוד מדמותה של מנהלת ביה"ס הגב' אילנית כהן, המובילה את הצוות תוך העצמה וניצול נקודות החוזקה של כל מורה. ניכר היה כי ביה"ס מקדם תוכניות לימודיות חדשניות ויש מקום לכל יוזמה של המורות בצוות.

סטודנטיות רבות כתבו במשוב לאחר הביקור כי ניכרת העשייה הפדגוגית בבית הספר. הדר כהן מספרת על התרשמותה: "לחשוב מחוץ לקופסא! לדעת ולראות שיש עוד הרבה דרכים מגוונות ומעניינות כדי להקנות ידע… למידת עמיתים היא חלק מהלמידה עצמה". נטע סלוביק ממסלול תוכנית המצוינות רג"ב מספרת: "ראיתי יישום הוראה דיפרנצאלית ולמידה משמעותית בכיתות".
"אין ספק כי היה יום למידה משמעותי לקבוצת הסטודנטיות. מאמין שכל אחת תיקח לעצמה כלים מעשיים להמשך עבודתה" סיכם שי מאמו.

מתלבטים בפני ההחלטה?

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע

    חובה למלא שדות המסומנים בכוכבית (*)