בחופשת הפסח התקיימו ימי עיון מרוכזים לפרחי הניהול בתכנית הכשרת מנהלי בתי ספר של אבני ראשה באקדמית חמדת.
"ניהול חירות ואחרות"
ביום ראשון ח' בניסן, 21 במרץ התקיים יום למידה בנושא "ניהול חירות ואחרות" בגוש עציון.
היום החל בשמורת עוז וגאו"ן עם שיח עם נדיה מטר ויהודית קצובר, שפתחו לפני המשתתפים את המקום ואת הלב.
לאחר מכן נפגשו עם עו"ד עודד רביבי, ראש מועצה מקומית אפרת, שהציג בפני מנהלי העתיד את הקשר שבין הקורונה ומנהיגות, והציג את עידן הקורונה כהזדמנות פז להמציא עצמנו מחדש במערכת החינוך. בנוסף, שיתף באריכות אודות מקומו ותפיסת תפקידו של מנהל בית ספר מול הרשות מקומית ומשרד החינוך.
בהמשך היום התקיימה הרצאה מאלפת של מר אורי שכטר אודות "שימת לב: לראות את הפרטים הקטנים".
פרחי הניהול יצאו למשימה בשטח – הם פגשו חיילים וראיינו אותם באווירת חג החירות סביב שאלת האם אתה עבד או בן חורין?
פעילות סיכום היום התקיימה בבית הברכה.
יום הלמידה הראשון התקיים בהובלת מר רפאל טוויל, תושב אפרת ופרח ניהול בתכנית ההכשרה, שהוכיח בהובלת היום כישורים ניהוליים, ביניהם, כשירות ב3 (על פי מסמך הכשירויות של אבני ראשה) והוכיח כי הוא מסוגל לעשות שימוש מושכל במגוון משאבים מערכתיים שעומדים לרשותו והתומכים במטרות תכנית ההכשרה ובהלימה לנושא יום הלמידה.
הוא הדגים יכולת להבנות קשרים אישיים ומקצועיים עם עמיתים באופן המבוסס על אמון וכבוד, תוך יצירת שיתוף פעולה עמם כמנוף ללמידה, לצמיחה ולהתפתחות מקצועית ואישית (על פי מסמך כשירויות סעיף ג2) ועוד.
בית הספר של המחר
יום עיון משותף בין-מכללתי, בין האקדמית חמדת ומכללת אחווה לפרחי הניהול בתכנית ההכשרה של אבני ראשה התקיים בזום ביום שני, ט בניסן 22 במרץ "בית הספר של המחר"-
יום העיון נפתח בברכות על השותפות של נשיאי המכללה – פרופ' חיים שקד, נשיא האקדמית חמדת ופרופ' יפעת ביטון, נשיאת מכללת אחווה.
פרופ' עמי וולנסקי, איש חינוך, חוקר ושימש בין יתר תפקידו גם כמדען הראשי לשעבר במשרד החינוך הרצה בפני עתודת המנהלים אודות "ילדי האתמול וילדי המחר".
במהלך היום, פרחי הניהול בתכניות ההכשרה של אבני ראשה באקדמית חמדת ובמכללת אחווה נענו ל"קול קורא" שהציגה בפניהם גב' שלי קרן, ראש אגף חינוך במועצה האזורית גזר, שקראה להם לתכנן, ליזום, לחלום ולעצב בית ספר עתידי ולהציג מודלים חינוכיים לקרית חינוך שתוקם בשנת 2025 בשטחים הירוקים של המועצה האזורית גזר.
המשימה בוצעה באופן הבא:
המשתתפים חולקו לקבוצות של שישה: שני פרחי ניהול מאחווה (בעיקר נשים חילוניות); שני פרחי ניהול מהאקדמית חמדת (גברים דתיים) ושני מנהלים מכהנים (כשליש גברים בדואים).
כל שישייה – על מגוון האידיאולוגיות החינוכיות, תפיסות העולם ונקודות המבט – הייתה צריכה לתכנן יחד בית ספר עתידי במשך שלוש שעות תוך בחירה של שתי הגבלות מתוך רשימה (ללא חלוקה גילאית, ללא חדרי כיתה, ללא קירות, ללא צלצולים וכיוב') .
אחר כך קובצו ארבעה אשכולות של שלוש קבוצות שהציגו במשך עשר דקות את הצעותיהם בפני ועדת פאנל של אורחים מכובדים ששאלו שאלות הבהרה והגיבו אודות התוצרים שהוצגו.
פרחי הניהול העידו על עצמם שהמהלך חיבר יחד את כל הנלמד והיה מבחינתם יום שיא. וגם שלי קרן נשאבה פנימה וביקשה להציג את כל המצגות בפני ראש המועצה. את יום העיון המשותף חתם רם זהבי מנהל המחוז בברכתו לפרחי הניהול.יום העיון השנתי המשותף מתקיים זו השנה השנייה ברציפות יחד עם האקדמית חמדת ועם מכללת אחווה, שבה ראשות התוכניות: ד"ר רעות גורדון, ראש התכנית במכללת אחווה וד"ר ציפי בבצ'יק, ראש התכנית באקדמית חמדת משתפות פעולה ביום העיון השנתי, ובכך מצליחות להדגים לעתודת מנהלי העתיד מודל של שיתוף פעולה מיטבי חוצה מגדרים ומגזרים.
יום העיון התקיים בהצלחה בזכות מדריכי ההתנסות ואנשי הצוות בשתי המכללות: דוד אביטל, גלעד אמיר, יעל ביבר אביעד, אורי גבע, ברנדה הורביץ פרוור, רינת יצחקי, אסנת עוזרד, בני פרל, תקוה קרואני ויונתן שיף – שהגיעו לישיבות התכנון המשותפות, נטלו עליהם תפקידים, דייקו את העשייה ואפשרו את הוצאת התכנון אל הפועל.
מתלבטים בפני ההחלטה?