ביום שישי האחרון התפרסם מחקר של החוקר פרופ' יצחק גילת, המלמד בתכנית לתואר שני אצלנו באקדמית חמדת.
המחקר בחן את מעמד המורה בישראל ואת מעמדו בהשוואה לחמישה מקצועות אחרים – רופא, עורך דין, איש הייטק, עובד סוציאלי ואיש צבא קבע
לפי המחקר, הייתה בשנה האחרונה שחיקה נוספת במעמד מקצוע ההוראה, שהיה כבר קודם לכן נמוך מאוד. ההוראה נתפסת כתחום עיסוק מאוד לא אטרקטיבי, עם תנאי עבודה מאתגרים ותיגמול נמוך.
מעמד המורות והמורים משפיע לא רק על תחושותיהם ושביעות רצונם של אלו שבחרו לעסוק בהוראה. הוא קובע גם מה יחושו תלמידות ותלמידים כלפי המורות והמורים שלהם, וכתוצאה מכך כמה ילמדו מהם; כמה משאבים יוקצו למערכת החינוך; ובעיקר האם צעירות וצעירים איכותיים ירצו לעסוק בחינוך.
במצב הקיים כיום, של מחסור חריף במורות ובמורים, ממצאי המחקר של פרופ' גילת מעוררים חשש שלא נצליח להביא אל הכיתות של ילדינו את אלה שהיינו רוצים לראות שם.
מתלבטים בפני ההחלטה?