חדשנות מרעננת ומהפכנית בהכשרת עובדי הוראה! מרכז סימולציות חדשני נפתח במכללה.

מהו הבסיס המחקרי שעליו בנוי מרכז הסימולציות החדשני?

למידה מבוססת סימולציה – SBL – Learning) Based Simulations) היא שיטת הוראה המאפשרת התנסות בהדמיה של סיטואציות המתרחשות כמעט בכל כיתה ומבוססות על אירועים מעולמם של אנשי מקצוע ההוראה. תוך כדי התרגול שותלים שאלות והתנהגויות שהסטודנט צריך לטפל בהן ואחר כך לצפות בסרטון הוידאו וללמוד האם הצליח להשתלט על המצב בכיתה.

ההתנסות במרכז מאפשרת התנסות לקבוצה גדולה (עד 15 משתתפים) ללמוד ולתרגל מיומנויות באמצעות חוויה של התנסות, רפלקציה וחקר עצמי, תחקיר ומשוב קבוצתיים, תצפית ולמידת עמיתים – כל זאת ללא צורך בנסיעות ארוכות למרכזי סימולציה חיצוניים אלא באמצעות המודל של מרכז הסימולציה שבמכללה.

מי הם המשתמשים הפוטנציאליים במרכז הסימולציות?

ההתנסות והלמידה במרכז מתאימים הן להכשרה וכניסה לתפקיד של עובדים חדשים והן לריענון מקצועי ושיפור מיומנויות לעובדים ותיקים ומנוסים. הלמידה במרכז מתאימה לקהל רחב ומגוון של אנשי ונשות חינוך במעגלי למידה ועשייה שונים.

במכללה: סטודנטים/יות להוראה מכל חוגי הלימוד, בשלבי ההכשרה השונים.

יחידת כניסה להוראה – מורות וגננות בשנת ההתמחות.

מדריכים פדגוגיים, מורות וגננות בתכניות לפיתוח מקצועי בכל הדרגות ואפילו מרצי המכללה.

בתי ספר מאזור הדרום כולו: צוות המורים, רכזים וצוות מוביל. משתתפי פרויקט "אקדמיה-כיתה".

במרכז הסימולציות משתתפים גם משתלמים מכל הקורסים לקידום מקצועי ולימודי תעודה ביישובי הסביבה.

מודל תמונ"ע – מודל לתחקיר מבוסס וידאו לניהול עצמי.

מודל תמונ"ע מאפשר הזדמנות לרפלקציה מונחית של התגובות האוטומטיות, התפיסות האישיות, דרכי הפעולה, דרכי התקשורת הבין-אישית וההשפעה שלהם על הדיאלוג ועל האחרים.

מדוע שלב ההכשרה וההתנסות במרכז מראות הוא עצמתי ומשמעותי כל כך?

התנסות בסימולציה מאפשרת "לחוות את" ולא רק "לדבר על". ללמידה באמצעות סימולציות מצולמות יש יתרונות מרובים וביניהן:

  1. תרגול ידע ומיומנויות – התנסות בסימולציה מצולמת הינה מסגרת תרגול של ידע, מיומנויות וכישורים שנלמדו בדגש על תקשורת בין-אישית, עבודת צוות, קבלת החלטות, התמודדות עם מצבים מאתגרים, ניהול קונפליקטים ודילמות וכן מיומנויות פדגוגיות ופסיכו-פדגוגיות.
  2. פיתוח מודעות עצמית ורכישת כלים לוויסות עצמי – סימולציה היא הדמיה של "החיים האמיתיים" והיא מספקת למשתתפים הזדמנות לחוות את עצמם בנעלי "האחר", לחוות תהליכים אמפתיים ולהביא למודעות את המודלים המנטליים ואת דפוסי התגובה של עצמם.
  3. למידת עמיתים – הלמידה בסימולציה היא של המתנסים והצופים גם יחד. לצופים ניתנת הזדמנות להתבונן על התמודדות מורכבת ולעסוק בשאלות אישיות, כגון: "מה הייתי עושה במקומו?", "מה הייתי מרגיש במצב דומה?", "כיצד הייתי מגיב?".
  4. פיתוח "אני מאמין" חינוכי – התנסות בסימולציה מצולמת מאפשרת הזדמנות לפתח סגנון אישית ומקצועית ולהביא אותה לידי ביטוי.
  5. למידה חווייתית ואפקטיבית – הסימולציה המצולמת הינה מתודה חווייתית רלוונטית ועכשווית המזמנת למידה מהצלחות וכישלונות במידה שווה ומאפשרת דיון וניתוח באמצעות עדויות מצולמות מדויקות המובילים לשינוי ולוויסות התנהגותי.

אתם מוזמנים להתעניין, לבוא, להתרשם ולהירשם!

בחזרה למידעון >>