במסגרת ההתנסות המעשית מכשירה המכללה את הסטודנטים להוראה בפועל בכיתה, תוך התייחסות לעקרונות הפדגוגיים והדידקטיים אותם הם לומדים במסגרת הלימודים העיוניים.
מטרת ההכשרה המעשית היא ליישם עקרונות אלה בעבודה השוטפת וליצור את החיבור בין התאוריה למעשה.
ההכשרה המעשית מתפרשת על פני שלושת השנים כאשר בכל שנה מושם דגש על מטרות ויעדים מסוימים ההולמים את שלב ההתפתחות המקצועית של הסטודנטים והתאמתם לשדה ההוראה.
במהלך שלושת השנים הראשונות של ההכשרה להוראה מלווים הלימודים העיוניים בהתנסות מעשית בבתי ספר. ההתנסות המעשית מלווה במדריך/ה פדגוגי/ת מהמכללה וממורה מאמנת ממערכת החינוך.
במהלך ההתנסות המעשית כל סטודנט צופה במאמן ובעשיה החינוכית שלו ומתנסה בעצמה ביחידות הוראה. ההתנסות עצמה מלווה במשוב קבוצתי מהמדריך הפדגוגי, מעמיתיו להתנסות ומהמאמן. כל התנסות ביחידת לימוד מחייבת הכנת מערך.
במקביל לסמסטר הראשון של ההתנסות המעשית לומדים במכללה קורס בדידקטיקה כללית אשר מהווה את הרקע העיוני לעבודה המעשית.
קראו עוד על – לימודי הוראה